Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Uchanie

Logo - Urząd Gminy Uchanie

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Urząd Gminy Uchanie (Partyzantów 1, 22-510 Uchanie, tel: (84) 65 77 266, fax: (84) 65 77 122, email: sekretariat@uchanie.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Urząd Gminy Uchanie.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2016-05-04.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-01-21.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marcin Wilkos, e-mail: informatyk@uchanie.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 846577266. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r.
o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów
publicznych.
Część materiałów nie posiada napisów dla osób głuchych i słabosłyszących
– filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności
cyfrowej.Napisy będą stopniowo dodawane do starszych filmów. Deklarację
sporządzono 2020-09-04 na podstawie samooceny przeprowadzonej przez
podmiot publiczny. Obecny poziom dostępności to 81,25% wg. ostatniego raportu
z audytu dostępności serwisu internetowego.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-10. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności
cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego
sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo
dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno
zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową
lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza
potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,
powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż
w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu
nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego
żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może
być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie
dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować
alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot
publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub
alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć
skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji
mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po 
wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do
Rzecznika Praw Obywatelskich.

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

  • do budynku prowadzą 3 wejścia (główne, boczne poprzez Gminny Zakład
    Komunalny, dodatkowe poprzez Gminny Ośrodek Kultury),
  • do wszystkich wejść prowadzą schody, brak podjazdu dla wózków,
  • przy wejściu dodatkowym na poziomie parteru zamontowano dzwonek do
    pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej – istnieje możliwość
    obsługi osób niepełnosprawnych na poziomie parteru,
  • nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo
    osoby niewidome i słabowidzące,
  • wejście nie jest zabezpieczone bramkami,
  • przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób
    niepełnosprawnych,
  • do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym
    i psem przewodnikiem,
  • w budynku nie ma pętli indukcyjnych,
  • w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych
    lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
  • nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie
poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów
klawiaturowych.
Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym
tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków.
W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie
aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po
wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej
kolejności – klawisz TAB.
Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się
w tym samym oknie.
Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są
czytelne także dla osób słabiej widzących.
Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny
z zasadami dostępności.
Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była
dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na
przykład na urządzeniach mobilnych.

10. Informacje dodatkowe

Uwagi o dostepności cyfrowej proszę kierować na adres e-mail:
informatyk@uhanie.pl Marcin Wilkos informatyk w Urzędzie Gminy
Uchanie lub tel. (697 710 232).